Coop-direktør stikker til konkurrenterne: - Ikke branchens bedste øjeblik
- "Priskrig" eller priskaos?
Sådan indleder Coop-direktør Kræn Østergaard Nielsen et opslag på sin LinkedIn-profil.
Budskabet er adresseret direkte til Coops konkurrenter - og dagligvarebranchen generelt, som ifølge Coop-direktøren "bugner lige nu med prisbudskaber".
Salling Group har blandt andet lanceret kampagnen "Priskrig", som koncernen mener "har virket". Men budskabet drukner i sig selv, mener Kræn Østergaard Nielsen, som derfor har to ting, han ser frem til for branchen.
- At vi får substantielle prisfald, fordi leverandørerne sætter priserne permanent ned efter normaliseringen af energi- og råvarepriser.
- At vi igen får mere fokus på en reel konkurrence på det, der betyder også betyder meget for både kunder og planeten: nemlig kvalitet, service, lokalforankring og ansvarlighed, skriver Coop-direktøren.
Han afslutter sit opråb på LinkedIn med at konstatere, selvom dagligvarebranchen er "vigtig" og branchen i sig selv "kan være stolte", er den nuværende situation med priskampagner overalt "ikke branchens bedste øjeblik".